Nuffnang dan Celcom Broadband

22 January 2009

Rungutan demi rungutan daripada para pelanggan Celcom Broadband. Banyak soalan yang kedengaran. antaranya... kenapa tak boleh masuk laman web nuffnang? kenapa tak boleh bukak blog yang ade iklan nuffnang? kalau boleh pun separuh blog je boleh view? kenapa tak boleh nak upload gambar kat blog? kenapa? kenapa? dan persoalannya kenapa?

tetapi aku bukan nak menjawab semua persoalan itu. yang pasti jika anda mempunyai persoalan seperti di atas. ternyata anda merupakan salah seorang pelanggan Celcom Broadband.

sekali lagi aku tegaskan yang aku bukan nak jawab semua persoalan itu. tetapi ape yang aku tahu. dari segi teknikalnya IP yang pengguna Celcom Broadband gunakan telah bi ban/blacklist oleh nuffnang. jangan ditanya kenapa sebab nya aku pun tak tahu jugak kenapa. mungkin ade salah seorang pelanggan Celcom Broadband telah melanggar peraturan yang di tetapkan nuffnang.

tapi kini semuanya nampak macam dah okay. mungkin sebab ade ade user complain. hmm.. ntah lah. walaubagaimanapun aku tetap tak puas hati. "we pay for the service not we get the service for free". kalau kat bangunan-bangunan kerajaan/swasta ade satu box dinama namanya complain box. tapi aku tak jumpa plak complain box tuk Celcom Broadband. kalau ade sapa² tahu bagitu lah ye.. ade banyak benda nak tulis ni.

Lagi satu tak ade pun notification/pemberitahuan mengenai service Celcom Broadband. at least pemberitahuan melalui email ke. bagitahu jika ade kerja-kerja maintanence ke penambah baikkan service ke service not available ke for certain time. ini takde la user terpaksa call Celcom Careline.

ops lupa plak. itulah sumber pendapatan utama celcom. wahh.. nice marketing strategi. bila dah call pulak kena tunggu. soh dengar lagu yang tak best. kalau pasang lagu juara lagu ke lagu-lagu yang popular kat radio, ok jugak. ini lagu tah ape2 tah..

user takkan complain kalau service bagus. kalau komplain jugak orang tu memang kaki komplain. akhir kata kami bayar untuk perkhidmatan bukan bayar untuk masalah.

Pengguna teraniaya,
Pelanggan Celcom Broadband

3 comments

  1. woaaaaa :P
    entry kita hari ni sama
    pasal celcom broadband
    haih. menggeram.
    dah banyak aduan i buat
    u takyah cari complain box celcom
    pergi je menara celcom kat jalan semarak, kl tu
    insyaAllah, kalau hal ni tak settle lagi
    sampai bulan februari, i nak pergi kl
    and mintak penjelasan diaorang tentang semua ni
    perkara ni dah melampau.
    tiap kali i mengamuk , diaorang akan cakap "bagi kami masa tempoh 7 hari bekerja" tapi sekarang, dah lebih dari 7 hari. kot 7 bulan ke?

    memang tak patut lh
    bayar mahal mahal, tp servis tak bagus.

    ReplyDelete
  2. aku dulu guna maxis broadband... sama gak. skang aku x guna apa2 dah.

    kat opis masa free ada internet.

    kat rumah... g kedai mamak ada wifi free.

    lagi puas hati

    ReplyDelete
  3. Salam, memang menyakitkan hati celcomni. Bukan takat 3g je. Kalau pi sim kad dia, tak kena spam dalam 3 hari, tak sah.

    PS : Saya guna www.egoo.info untuk masuk ke laman web yg lambat loding kalau guna 3g
    PPS : Yang saya perasan, 3g sekarang macam ada clash dgn lamn web Malaysia

    ReplyDelete