Teknik mengekalkan linker code daripada Friendster Update

21 December 2008

FriendsterKali ini adalah salah satu teknik untuk mengelakkan code linker anda di filter oleh friendster. Cara ini jugak boleh mengelakkan anda pening kepala mencari linker baru setelah Friendster Update dan patchkan code linker yang anda ade sekarang.

Linker sekarang amatlah penting. So, hargailah linker yg ade. bukan senang nak cari linker baru. Ia memerlukan banyak masa untuk try and error mencari vulerability dalam Friendster system. Human system are not perfect, they also have vulerability.

So, cara yang aku maksud kan simple je. bila dah dapat linker yang betul² boleh gunakan. Jangan Update profile kat friendster dah. Sebab nya filter code Friendster hanya akan di apply masa anda tekan butang "Save".

Abes tu? macam mane nak tukar layout kalau dah tak leh update profail?
Jangan risau anda still boleh tukar layout anda lagi. cuma info di profile anda je tidak boleh diubah. samada update profail atau kehilangan linker? mane lebih penting bagi anda.

Baca dulu cara gabung external linker untuk javascript dan CSS.

dalam post tersebut ada mengajar cara membuat external CSS file. so, kalau anda ingin menukar layout anda hanya perlu mengedit fail my_style.css sahaja. tanpa perlu update profail anda. Ini boleh mengelakkan linker anda di filter apabila anda tekan butang save.

pengecualian: linker tidak akan di filter jika anda
  • save shoutout
  • tekan butang "save" dekat bahagian cuztomize
  • tetapi jangan sekali² tekan "save" kat bahagian main edit profile.
  • sebarang kehilangan linker adalah tanggungjawab anda sendiri.

ok selamat mencuba. hargailah linker.
available linker now are not cross browser compatibility.
Comments
0 Comments

No comments :

Post a Comment