akaun 110mb.com aku kena ban + delete

28 May 2010

just a little shock. when i wake up this morning checking my blog. then I found that my counter for every post are not loading properly. then I try figure out what happen. think it was the server was down. but at last I found that my account had been ban by admin because violating their Term of Service(TOS). I'm aware of it actually when I do it 6 months ago. but I thought there is nothing wrong because it was half year I'm doing the violation may be they give me time to fixed it up but I'm screw it up.

padan muka kau. sapa suruh langgar syarat penggunaan. rule yang aku langgar adalah melakukan hotlinking. bagi yang tak tahu ape itu 110mb? ok 110mb.com merupakan free hosting yang menyokong pelbagai fail seperti php, asp, jsp dan sebagainya. tetapi tiada database percuma.

dipendekkan cerita. aku telah mendaftar akaun tersebut dengan menggunakan username illusionss dan menggunakan url http://illusionss.110mb.com. di sebabkan aku nak guna php untuk counter view setiap post dekat blogspot ni aku terpaksa melanggar syarat 110mb iaitu Loading your account page(s) from another site dengan menggunakan sedikit trick aku berjaya dapatkan database untuk simpan data. dan semuanya berjalan lancar aku berjaya buatkan counters aku berfungsi dengan jayanya.

tetapi semalam akaun aku dan kena ban. terus remove dari system. counters pun tak leh nak loading. kali terakhir aku lihat counter paling tinggi datangnya dari page Download Cerita TV3 6000++ view hampir 7000. akhirnya aku terpaksa buang sekarang.

dan itulah ceritanya... aku nak bagitahu aku nak buang counter setiap post kat blog ini. sekian

kalo ade masa aku akan cari hosting free yang lain yang tidak ade masalah loading yang lama. calon dah ade tunggu masa nak setup je. aku sibuk sket sekarang.
Comments
0 Comments

No comments :

Post a Comment